Doe mij maar een auto van de zaak

Doe mij maar een auto van de zaak

Twee jaar geleden nam ik ontslag bij mijn oude werkgever Eurocross. De tijd lijkt voorbij gevlogen en zonder te overdrijven, het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Een jaar na mijn vertrek bij Eurocross schreef ik Papablogger als bedrijf in bij de KvK. Nu weer een jaar later verdien ik echt geld met mijn blog en moet ik de beslissing gaan maken of ik wil investeren in bedrijfsmiddelen. Voordat je denkt dat dit een heel saai artikel gaat worden, wacht nog even. Dit artikel gaat namelijk over de auto van de zaak.

De auto van de zaak

Op dit moment rij ik in de 11 jaar oude Ford ka die ik heb geërfd na het overlijden van mijn vader. Met de auto zelf is op zich niks mis, maar door de leeftijd en de bekende Ka-kwaaltjes gaat deze auto nu toch wel in de papieren lopen. Na overleg met mijn boekhouder kwamen we op het idee van een auto van de zaak. De kosten die we voor een dergelijke auto zouden maken kan ik beter verantwoorden. Privé maak ik helemaal niet zoveel kilometers en zakelijk reis ik het hele land door. De auto van de zaak is dus helemaal geen irreële optie.

De volgende vraag die ik mezelf nu moet stellen is of ik de auto privé of zakelijk ga leasen. Om het eerst eens te proberen is het zelfs mogelijk om zowel privé als zakelijk een shortlease auto te leasen. Toen ik bij Eurocross werkte was dit nog maar net mogelijk en nu twee jaar later is dit concept nog verder geëvolueerd. Voor het tweede kwartaal van dit jaar heb ik een afspraak met de boekhouder om beide opties te bespreken.

Waarom een auto van de zaak en geen oude Volvo?

Als je mijn blogs al wat langer leest dan weet je dat ik eigenlijk een verstokte Volvist ben. Waarom een auto van de zaak en geen tweedehands Volvo? Het antwoord op die vraag is vrij simpel. Je kan ook moderne Volvo’s shortleasen en die zijn wat mij betreft net zo mooi maar zijn wat veiligheid betreft 800 keer beter. Als vader van een jong gezin kies ik dan toch voor de veiligste gezinsauto van de zaak.

Is Volvo dan echt de enige optie? Het antwoord op deze vraag is absoluut JA! Uit ervaring op de alarmcentrale weet ik dat ook de nieuwe Volvo’s erg betrouwbaar zijn. Ik heb echt geen zin om met een kapotte turbo of een weigerende centrale deurvergrendeling te staan om vervolgens te horen dat dat probleem niet onder de dekking van het leasecontract valt. Ondanks de overname door Chinezen zijn deze wagens nog steeds vreselijk betrouwbaar. Die auto van de zaak gaat er komen, nu nog weten in welke vorm.

Auto van de zaak
Geen reactie's

Geef een reactie