Hoe webwinkels mij dwingen toch weer een printer te kopen

Hoe webwinkels mij dwingen toch weer een printer te kopen

Jarenlang heb ik geen printer gehad. Mijn laatste printer heb ik bij mijn verhuizing naar Sassenheim in 2012 de deur uit gedaan. Printers liepen bij mij namelijk altijd vast, de inkt was altijd op en eigenlijk gebruikte ik die stomme printer alleen nog maar om officiële brieven te sturen. Dat werd allemaal anders met de komst van COVID. Doordat we niet meer naar winkels mogen en de meeste mensen voor nieuwe spullen zijn aangewezen op webshops kan ik namelijk niet meer om een printer heen. Dat heeft voornamelijk één oorzaak: retouretiketten.

Een speelkeuken was de aanleiding

De eerste keer dat ik erachter kwam dat mijn paperless office zou moeten worden aangevuld met een printer was nadat ik een speelkeuken voor mijn zoon Morris had gekocht. Het pakket was niet compleet en om die reden moest het terug. Aangezien ik geen zin heb om bij een PostNL punt corona op te lopen besloot ik ervoor te kiezen om het pakket op te laten halen, maar hier moest ik dus een retour etiket op het pakket plakken. Laat ik daar nu net geen printer of stickervellen voor hebben! Dus kocht ik bij de zelfde bolle webwinkel een printer en wat stickerpapier, zodat ik de keuken retour kon sturen…

De printer van mijn keuze

De printer van mijn keuze was een Epson. Deze printer heeft van die handige Epson cartridges en was nog eens voordelig ook. Nog een voordeel: deze printer is voor de verandering eens niet zwart of grijs, maar is lekker modieus in het wit gestoken. Dat past mooi bij de rest van mijn wit/grijze interieur. Het was nog even twijfelen of ik voor 29 of Epson 29XL cartridges zou gaan, maar aangezien ik toch niet veel zou printen liet ik de XL-verpakking voor wat het was. Printer gekocht, stickervellen gekocht en de keuken kon terug naar de webwinkel.

Nog meer retouren

Ja, ik ben dus zo iemand die een printer van EU 100,- koopt, alleen al zodat ie niet tussen alle kuchende mensen hoeft te staan. De speelkeuken was echter niet het laatste artikel wat terug moest naar de webwinkel. In een maand tijd heb ik kleding voor Morris teruggestuurd, een PlayStation-spel bleek geen CD te bevatten en een knuffel voor een collega had niet de juiste kleur. Deze heb ik dus allemaal teruggestuurd zonder dat ik daarvoor naar een PostNL servicepunt heb hoeven lopen. Hiermee heb ik dus tijd, energie en de tijd van een medewerker bespaard. Al met al schaam ik me dus totaal niet voor mijn aankoop.

Het vanuit huis verzenden van je retouren is ook echt een dikke tip!

Ik kan iedereen aanraden een stuk minder onder de mensen te komen en je aankopen gewoon online te doen. Het is veiliger voor je medemens, je bespaart een hoop tijd en hebt daardoor meer tijd om andere leuke dingen te doen. Het vanuit huis verzenden van je retouren is ook echt een dikke tip! Het voorkomt kleine irritaties die je kan hebben van overig winkelend publiek en als je normaal met de auto naar het postkantoor gaat, scheelt het ook nog eens zoeken naar een parkeerplek en een kleine slok benzine.

Toch zijn er niet alleen maar voordelen aan mijn nieuwe printer. Zo vindt Morris het nieuwe apparaat reuze interessant en is hij al twee keer bijna met printer en al van de eetkamertafel gekukeld. Gelukkig was ik er beide keren net op tijd bij. De printer is draadloos en daarom heb ik hem nu achter slot en grendel staan, zodat dit niet nog een keer gebeurt. Ook nemen de printer en het pak A4 papier best wel wat kastruimte in. Kniesoor die daarop let. Al met al ben ik heel tevreden met mijn mooie nieuwe witte printer.

Webshop retour
Geen reactie's

Geef een reactie