Waarom flyers laten bedrukken een goede marketing tool is

Waarom flyers laten bedrukken een goede marketing tool is

Als blogger en SEO specialist wil ik door al het online geweld nog weleens vergeten dat er ook offline genoeg marketingkansen liggen om de naamsbekendheid van mijn bedrijf te vergroten. Naast de investeringen die ik doe in Facebookadvertenties en adverteren op Google ben ik dan ook recent begonnen met het offline promoten van mijn onderneming. Laat ik je uitleggen waarom flyers bedrukken een goede marketingtool is.

Flyers laten drukken is dus de ideale marketingtool als je online nog niet zo sterk vertegenwoordigd bent

Je vraagt je nu vast af: “Jouw onderneming? Je bent toch blogger?” Dat klopt helemaal, maar al sinds 1 januari 2019 is mijn blog ook mijn bedrijf. Ik verdien mijn inkomen door blogs te schrijven op papablogger.nl en ik schrijf blogs voor de websites van andere bedrijven. Naast mijn blog heb ik ook nog eens een SEO-bedrijf dat anderen helpt om beter vindbaar te worden in zoekmachines.

Dit zijn allemaal werkzaamheden die ik op mijn websites en mijn social mediakanalen aanprijs en waar ik best aardig wat klanten mee bereik. Toch besta ik nog niet lang genoeg om hoog te scoren op een zoekterm als “SEO Breda“. Om toch klanten te bereiken in de regio Breda gebruik ik flyers. Deze Flyers liggen bij een aantal bevriende ondernemers in de omgeving van Breda en zo speel ik toch mijn bedrijf in de kijker bij potentiële klanten. Flyers laten drukken is dus de ideale marketingtool als je online nog niet zo sterk vertegenwoordigd bent.

Flyers zijn dé goedkope marketingtool

Mijn bedrijf bestaat pas één jaar en ik moet zeggen dat ik vanwege de zorg voor Morris en het huishouden nog niet echt fulltime aan het werk ben. Dat heeft ook zijn weergave op de inkomsten. Als ik online beter zichtbaar wil zijn, dan is dat best een hele investering. Om op de eerste plaats in Google te komen kost mij voor sommige zoektermen wel € 5000,-! Als je jezelf bedenkt dat je dezelfde hoeveelheid klanten bereikt met een A5 flyer voor nog niet een tiende van deze prijs, dan begrijp je wel dat ik mijn keuze snel heb gemaakt en de flyer als promotiemiddel ben gaan gebruiken. Flyers zijn dé goedkope marketingtool om je bedrijf bij potentiële klanten in de kijker te spelen.

De mindset van je potentiële klant gericht moet zijn op wat jij aanbiedt

Let wel op dat je de flyers neerlegt op locaties waar jouw doelgroep ook komt. Als je een flyer voor een SEO-bedrijf neerlegt bij de groenteboer, dan is de kans klein dat iemand denkt: “Hé, ik wil dat mijn bedrijf beter gevonden wordt, laat ik deze flyer meenemen.” Er zijn een aantal zaken belangrijk bij het flyeren voor je organisatie. Als eerste is het belangrijk dat je bedrijfsidentiteit uit de flyer overkomt. Zorg dus dat er geen hele lappen tekst op staan, maar laat het beeld spreken.

De locatie waar je de flyer neerlegt is ook van belang. Dit omdat de mindset van je potentiële klant gericht moet zijn op wat jij aanbiedt. Daarom liggen mijn flyers bij webdesigners, softwareontwikkelaars en een grafisch designer. De bezoeker van deze bedrijven zal sneller denken dat hij jouw dienst wil afnemen dan de persoon die een flyer ziet bij de eerder genoemde groenteboer.

In de korte tijd nadat ik flyers heb laten drukken is het aantal klanten van mijn SEO bedrijf verdubbeld. Inmiddels verdien ik door deze flyers genoeg om Morris voor een aantal dagen naar de kinderopvang te doen, zodat ik nog meer tijd over heb om klanten te kunnen bedienen. Flyers laten bedrukken is in mijn ogen echt de ideale marketingtool als je online nog te klein bent.

Flyers laten drukken
Geen reactie's

Geef een reactie