Dagelijkse kantoorbenodigdheden: 5 essentials voor de kantoormedewerker

Dagelijkse kantoorbenodigdheden: 5 essentials voor de kantoormedewerker

Op het kantoor zijn natuurlijk een heleboel items in gebruik. Als bedrijfseigenaar of manager is het zaak om de voorraad op orde te hebben, zodat de kantoormedewerkers comfortabel aan de slag kunnen. Wat mag er niet ontbreken?

Pennen, potloden en markeeritems

Even snel een aantekening maken? Of notities maken tijdens een vergadering? Dat doen de meeste kantoormedewerkers nog altijd met pen en papier. Zorg dan ook dat dit aanwezig is in het kantoor. In een kast kun je bijvoorbeeld een voorraadje plaatsen. Of geef nieuwe medewerkers meteen een pen en andere benodigdheden, bij de eerste werkdag. De een werkt het liefst met potlood, de ander gebruikt juist graag stiften: hier is veel variatie mogelijk. Een stift komt bijvoorbeeld ook weer van pas op een whiteboard, of juist in de vorm van een markeerstift om bepaalde aantekeningen extra op te laten vallen. Je wilt het allemaal in huis hebben.

Notitieboeken en meer schrijfwaren

Met alleen een pen, potlood of stift ben je er nog niet. Er moet natuurlijk ergens op worden geschreven! Een notitieboek vormt hierbij de basis, waar veel kantoormedewerkers dagelijks gebruik van maken. A5, A4 of A3: het gewenste formaat kan verschillen. Zorg dus dat je ook hier een voorraad van hebt liggen. Het kan een standaard notitieboekje zijn, of juist een speciale uitvoering. Denk aan een planner of een opsommingslijst voor to do’s. Ook post-its komen van pas, vooral om snelle aantekeningen op te maken. To do’s krijgen ook vaak een plekje op een post-it, om diezelfde dag nog af te ronden. Verder is printpapier onmisbaar in het kantoor, om documenten op af te drukken. Hier is een voorraad al helemaal handig, zodat niemand in paniek hoeft te raken als de printer aangeeft dat het papier moet worden aangevuld. Geen punt – er ligt gewoon een nieuwe stapel klaar in de kast.

Organizers en ordners

Om te voorkomen dat het een rommeltje is op het kantoor, zijn er organizers nodig. Hierin kunnen medewerkers van alles opbergen, zoals documenten en pennen. Per kantoorartikel zijn er bijpassende organizers te vinden. Een documentenmap of ordner is perfect om papieren in kwijt te kunnen. Plaats een speciale archiefkast in de kantoorruimte, waarin de mappen een vaste plek krijgen. Op die manier raakt er ook niets kwijt. Op het bureau plaats je juist een meer algemene organizer, om potloden, gummen en andere kleine items in te bewaren.

Verzend- en verpakkingsmateriaal

Worden er in het kantoor veel items verpakt en verzonden? Daar zijn ook de benodigde kantoorartikelen voor te vinden. Denk aan enveloppen en stickers. Ook inpakpapier kan van pas komen. Met een labelmaker kan een brief of ander document de juiste informatie of tag krijgen. Denk verder nog aan stempels, bijvoorbeeld om brieven te markeren. Met tape kan alles goed worden dichtgeplakt.

Mokken en meer serviesgoed

Officieel is het dan misschien geen kantoorartikel, het komt toch dagelijks van pas tijdens het werken: de mok voor koffie of thee. Wegwerpbekers zijn verleden tijd, dus zorg dat er voldoende herbruikbare mokken aanwezig zijn. Denk ook meteen aan ander servies, van glazen om water uit te drinken tot borden voor de lunch. Je kunt een speciale servieskast inrichten, waarbij alles netjes is ingedeeld. Zo hebben de medewerkers ook sterker de neiging om het netjes te houden, wat natuurlijk altijd mooi meegenomen is.

De bovenstaande essentials komen van pas in ieder kantoor. Houd goed in de gaten hoe het staat met de voorraad, en richt de kasten mooi in.

Kantoorbenodigdheden
Geen reactie's

Geef een reactie