6 redenen waarom flyeren nog steeds effectief kan zijn voor je onderneming

6 redenen waarom flyeren nog steeds effectief kan zijn voor je onderneming

Het verspreiden van flyers is misschien niet de meest ‘spannende’ marketingtactiek om meer klanten te werven. Zeker niet met de hedendaagse mogelijkheden in online marketing. Toch is het zeker iets om eens te overwegen. En in dit artikel geven we je zes redenen waarom dat zo is.

1.   Het is efficiënter dan je in eerste instantie zult denken

Flyeren klinkt vast niet als een efficiënte manier om nieuwe klanten te werven. Want al die deuren langsgaan met je flyers kost je toch zeeën van tijd? En dat is ook helemaal waar. Maar alleen wanneer je besluit zelf de flyers rond te brengen. Je kunt dit namelijk ook uitbesteden. En dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn. Laat je flyers snel drukken en voor je het weet liggen ze al bij je potentiële klant op de deurmat.

2.   Het kan goedkoop zijn

Flyers zijn vaak helemaal niet zo duur om te laten drukken. Je kunt grote aantallen laten drukken tegen lage kosten. En zeker wanneer je voor redelijk eenvoudige flyers gaat liggen de kosten laag. Je krijgt vrijwel altijd korting wanneer je grotere aantallen besteld. Wanneer je merkt dat het werkt, kun je dan ook groter inkopen om van dit soort kortingen te genieten.

3.   Je kunt de flyers bij de juiste doelgroep achterlaten

Zeer nauwkeurig targetten op de juiste doelgroep, dat is toch alleen mogelijk bij online marketing tactieken? Niet bepaald. Flyers lenen zich juist uitstekend om te targetten op de juiste doelgroep. Heeft jouw doelgroep wat meer te besteden? Dan zoek je een wijk op waar grotere huizen te vinden zijn. Of hangt jouw doelgroep veel rond bij bepaalde winkels? Dan kun je daar gaan flyeren. Voor lokale bedrijven is het altijd eenvoudig om te targetten. Zo kun je simpelweg alle plaatsen langs waar jouw potentiële klanten zich bevinden. Zo zie je maar dat je met flyeren uitstekend kunt flyeren.

4.   Je kunt je bedrijf creatief onder de aandacht brengen

Flyers kun je natuurlijk geheel naar wens ontwerpen. En dat biedt ook de mogelijkheid om creatief te worden met wat je op je flyers drukt. Bied bijvoorbeeld leuke acties aan. Of maak gebruik van grappige uitingen.

5.   Het is tastbaar, in tegenstelling tot online marketing

Je flyers zijn tastbaar en dat kan ervoor zorgen dat men meer waarde biedt aan deze vorm van marketing. Ze kunnen het vasthouden en bewaren. Bij veel mensen heeft dit meer impact dan een online reclameboodschap. En daardoor zullen ze eerder geneigd zijn om gebruik te maken van je flyer. De impact is dan ook groter.

6.   Je kijkt er niet zomaar omheen

De kans is groot dat de persoon bij wie je de flyer aanbiedt, de flyer ook daadwerkelijk ziet. Online reclameboodschappen worden nog wel eens over het hoofd gezien. Of ze worden simpelweg automatisch genegeerd. Flyers daarentegen zie je op je deurmat liggen. Of je ontvangt ze op een andere manier. En dat zorgt er vaker voor dat men de flyer ook daadwerkelijk gaat bekijken.

Doelgroep benaderen met een flyer
Geen reactie's

Geef een reactie