Heerlijk tot rust gekomen (Weekend weg deel 2)

Sanadome Kusjes

Sanadome Zwembad

Heerlijk tot rust gekomen

In de vorige blog heb ik jullie een indruk gegeven van de eerste dag van ons bezoek aan Sanadome in Nijmegen. Een heerlijke dag vol indrukken en momenten om in te lijsten. Door de behandelingen zijn we heerlijk tot rust gekomen en konden we tevreden de ogen sluiten in de heerlijke bedden.. Het gebeurt niet vaak, maar Fleur en ik vielen direct in slaap. Normaal gesproken moet ik Fleur wakker maken, maar het bed beviel mij en mijn onderbewustzijn zo goed, dat Fleur eerder wakker was dan ik en dat ze me met moeite wakker wist te krijgen..

Toen ik eenmaal wakker was was het tijd voor ontbijt. Door een medewerker bij de ingang werden we naar één van de twee restaurants geleid waar het ontbijt werd geserveerd. En dat ontbijt viel niet tegen! Croissants, scrambled eggs, BACON(!!!) (Heel veel bacon!!!), pannenkoeken, wafels, verschillende soorten yoghurt, fruit en ontbijtgranen en nog veel meer. Ik kan je vertellen dat ik voordat de dag goed en wel begon mijn buik al goed rond had gegeten.

Dagje vrij

Na het eten even naar de receptie om na te gaan of er vandaag behandelingen op de agenda stonden. Dit was niet het geval. Aan de ene kant heel jammer, maar aan de andere kant ook heel fijn om een dagje vrij te hebben en te genieten van de andere faciliteiten van het hotel. Dus eerst zwemmen in het heerlijke zwembad, drijven in het Dodezeebad, wat ik echt iedereen aan kan raden! Zo ontspannen en rustgevend. Je vergeet alles om je heen, drift een beetje op het water en je hoeft er niks voor te doen!

Tussen het zwemmen door lekker lunchen bij Breeze, het zwembadrestaurant. Fleur at een Sandwich gezond en ik nam het speltbrood met carpaccio. Iets waar ik jichttechnisch gezien een paar dagen later spijt van zou krijgen, maar dat mocht op dat moment de pret niet drukken! Heerlijk brood, rijkelijk belegd en precies waar ik op dat moment zin in had..

Sanadome Kusjes

Daarna terug naar de hotelkamer voor een dutje. Normaal ben ik niet zo van de dutjes, maar de temperatuur van het bad, het lekkere eten, de massage van de vorige dag, het zorgde ervoor dat ik helemaal loom en ontspannen was. Al pratend met Fleur viel ik als een blok in slaap en werd ik pas drie uur later weer wakker. Wat een heerlijkheid.

Nadat Fleur mij opnieuw had wakker gemaakt moesten we beslissen wat we die avond zouden gaan eten. Omdat we niet voor niets naar Nijmegen waren gereden besloten we om even de stad in te gaan. Vanaf de Sanadome zit je zo in de binnenstad van Nijmegen. Sanadome regelt een taxi voor je tegen gereduceerd tarief als het nodig is, wij gingen met de auto.

Wat eten we vandaag?

Omdat het koopzondag was, was parkeren geen probleem, veel parkeergarages waren tot laat open en we konden er zo parkeren. Niet urenlang zoeken naar een plekje of pendelen vanaf een grote parkeerplaats. Gewoon, midden in de stad parkeren.

Maar waar ga je dan eten? Toen we de parkeergarage uitliepen zag ik bijna meteen het restaurant Arsenaal 1824. Hier had ik op internet al wat leuke recensies over gelezen, het zag er leuk uit en we besloten dan ook meteen om hier een vorkje te prikken. Gelijk voor de deur begon het al.. Is dit wel de ingang? Het pand bestaat uit twee delen en het lijkt bij het benaderen alsof het hier twee restaurants betreft.. Het betreft echter een Grand Cafe en een restaurant. Wij kozen voor de linker zijde, het grand café en op de vraag of ze nog een tafel vrij hadden, omdat we niet hadden gereserveerd, antwoordde de kelner: “Ja hoor, zoek maar uit”. Dus wij naar een leuk tweetje met uitzicht op de in de kelder gepositioneerde keuken. Het restaurant is mooi geplaatst in een oud arsenaal en er wordt goed gebruik gemaakt van de ruimte die het pand biedt. Men had al de kerstsfeer ingevoerd en dat gaf een goed gevoel.

Arsenaal 1824

Vanaf mijn plek kon ik precies zien hoe de koks hun borden samenstelden en het eten bereidden. Na eventjes wachten kwam er een serveerster naar onze tafel die door de hoogte van de ruimte en een zachte stem wat moeilijk verstaanbaar was. Overigens had zij het zelfde probleem, want meermaals werd ons gevraagd onze bestelling te herhalen. Eerst wat drinken en de menukaart graag.

Iets anders

Toen ik de menukaart zag, wist ik eigenlijk al dat we beter voor iets anders hadden moeten kiezen, maar op één of andere manier won mijn nieuwsgierigheid het van mijn onderbuikgevoel. De kaart was namelijk bijzonder karig, niet spannend en daagde niet uit tot het bestellen van méér! Het voorgerecht sloegen we dan ook over. Wel bestelden we een mandje brood en nog een drankje. Als hoofdgerecht koos Fleur de saté en ik de Arsenaal spies. De satésaus over de saté was vlak en te zoet, het vlees was niet gaar. De Arsenaal spies was precies wat de kaart aangaf dat het was. Een spies met drie soorten vlees. Waarom geef je de spies de naam van jouw restaurant als je me niet meer voorschotelt dan een magere mixed grill? De sausjes waren te zoet, de frietjes niet bijzonder. Al met al dus niet een diner om over naar huis te schrijven. Op de kaart voor het dessert stond eigenlijk niks. Het was dus niet de bedoeling dat we nog langer in deze tent zouden blijven hangen. Dat hebben we dan ook niet gedaan. De rekening graag.

Overvallen

Helaas dus een teleurstellende ervaring wat het eten betreft, maar eenmaal weer terug in het hotel werden we overvallen door de rust. In de kamer hebben we de tv aangezet en zijn we een filmpje gaan kijken. Tijdens de film werden zowel Fleur als ik overvallen door misselijkheid en last van de buik. Niet heel erg prettig als je de volgende dag nog ingepakt gaat worden in chocola! Op dat moment hoopte ik echt dat ik niet zou veranderen in een Bros. Zo’n chocoladereep met luchtbelletjes…

De laatste dag van ons weekend weg zal ik maandag online zetten. Voor nu wens ik jullie een heel fijn weekend. Ontspan, relax en doe lekker waar je zelf zin in hebt!